V rámci školního poradenského pracoviště poskytujeme poradenské a konzultační služby žákům, rodičům a pedagogickým pracovníkům. Školní poradenské pracoviště spolupracuje s dalšími školskými poradenskými zařízeními (např. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra a střediska výchovné péče v rámci Karlovarského kraje) a dalšími odborníky péče o děti (dětští psychiatři, psychologové, policie a orgán sociálně právní ochrany dětí).

Komu jsou služby ŠPP určené?

  • Žákům, kteří mají potíže se zvládáním učiva a neví si rady, jakým způsobem se učit. Mají osobní problémy, které jim brání v úspěšném studiu. Dále žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a žákům nadaným.
  • Rodičům, kteří potřebují poradit či pomoci při řešení výchovných nebo osobnostních problémů dítěte. Potřebují poradit s výběrem dalšího vzdělávání dítěte, zvýšit motivaci pro vzdělávání, poradit s domácí přípravou dítěte na vyučování a s výběrem jeho optimálního učebního stylu.
  • Pedagogickým pracovníkům školy, pokud potřebují konzultovat řešení ohledně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Potřebují poradit v oblasti řešení vztahových potíží žáků, zjistit aktuální klima třídy a realizovat následná opatření při práci se třídou, pomoc při řešení výchovných potíží a pomoc při řešení potíží dětí ve spolupráci s rodiči a zákonnými zástupci.

 

Jaký je účel zřízení ŠPP?

Chceme pomoci všem žákům, kteří se potýkají s neprospěchem, nerozumí si se spolužáky, mají osobní problémy či potřebují individuální přístup z důvodu poruch učení. Naším cílem je předejít jejich předčasnému odchodu ze systému vzdělávání a pomoci našim žákům úspěšně dokončit studium vybraného oboru.

 

Personální obsazení ŠPP

školní speciální pedagog

PhDr. Mgr. Radka PILLEROVÁ, tel. 352 466 199, 720 980 545, e-mail:

školní metodik prevence

Mgr. Tomáš MAŠEK, tel. 352 466 054, 739 322 389, e-mail:

schránka důvěry NNTB

výchovný poradce

Mgr. Pavel JANUS, tel. 352 466 163, 774 892 590, e-mail:

kariérový poradce

Pavel HOZA, tel. 352 466 052, 607 062 058, e-mail:

Mgr. Iva SINKULOVÁ, tel. 352 466 155, e-mail:

 

Na jaké oblasti se činnost ŠPP zaměřuje?

 

Výchovné poradenství:

  • na péči o žáky s neprospěchem (zjišťování příčin a následná opatření);
  • na práci se skupinami žáků s určitým problémem (sociální neobratnost, chybějící studijní návyky…);
  • poradenství v oblasti osobnostního rozvoje;
  • intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků;
  • přípravu podmínek vzdělávání pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami;
  • zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání;
  • práci se třídními kolektivy: diagnostika třídních kolektivů – sociometrická šetření ve třídách a následná práce se třídou;
  • poradenství v oblasti stylů efektivního učení.

Kariérové poradenství:

  • na individuální poradenství pro žáky, kteří uvažují o změně oboru;
  • individuální profesní poradenství;
  • semináře pro absolventy (aktuální informace o možnostech dalšího vzdělání a profesního uplatnění);
  • pomoc při výběru VŠ (nabídka využití Dotazníku volby povolání pro žáky 3. a 4. ročníků);
  • konzultace a přednášky pracovníků Úřadu práce v Sokolově;
  • zprostředkování seminářů externích lektorů pro žáky končících ročníků.

Prevence sociálně patologických jevů:

  • na koordinaci a realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci rizikového chování žáků;
  • vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování;
  • poskytování poradenských služeb zákonným zástupcům u žáků s rizikem či projevy rizikového chování;
  • monitorování stavu výskytu sociálně nežádoucích jevů na škole;
  • odhalování a řešení případů ostrakismu a šikany.

 

 

 

Činnost školního speciálního pedagoga:

  • na péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření, zejména pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory a vedení;
  • práci s třídními kolektivy;
  • individuální případovou práci se žáky v osobních problémech;
  • prevenci školního neúspěchu žáků;
  • zjišťování a řešení sociálního klimatu ve třídě;
  • podíl na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu a jeho průběžném vyhodnocování;
  • školní diagnostiku poruch učení a tvorbu plánů pedagogické podpory;
  • spolupráci s PPP a SPC;
  • individuální konzultaci pro rodiče a komunikaci s nimi.

 

 

Neváhejte se na nás obrátit – nenechte problémy, aby Vás ovládaly a ztrpčovaly Vám život!

Menu