V rámci školního poradenského pracoviště poskytujeme poradenské a konzultační služby žákům, rodičům a pedagogickým pracovníkům. Školní poradenské pracoviště spolupracuje s dalšími školskými poradenskými zařízeními (např. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra a střediska výchovné péče v rámci Karlovarského kraje) a dalšími odborníky péče o děti (dětští psychiatři, psychologové, policie a orgán sociálně právní ochrany dětí).
Komu jsou služby ŠPP určené?
Žákům, kteří mají potíže se zvládáním učiva a neví si rady, jakým způsobem se učit. Mají osobní problémy, které jim brání v úspěšném studiu. Dále žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a žákům nadaným.
- Rodičům, kteří potřebují poradit či pomoci při řešení výchovných nebo osobnostních problémů dítěte. Potřebují poradit s výběrem dalšího vzdělávání dítěte, zvýšit motivaci pro vzdělávání, poradit s domácí přípravou dítěte na vyučování a s výběrem jeho optimálního učebního stylu.
- Pedagogickým pracovníkům školy, pokud potřebují konzultovat řešení ohledně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Potřebují poradit v oblasti řešení vztahových potíží žáků, zjistit aktuální klima třídy a realizovat následná opatření při práci se třídou, pomoc při řešení výchovných potíží a pomoc při řešení potíží dětí ve spolupráci s rodiči a zákonnými zástupci.
Jaký je účel zřízení ŠPP?
Chceme pomoci všem žákům, kteří se potýkají s neprospěchem, nerozumí si se spolužáky, mají osobní problémy či potřebují individuální přístup z důvodu poruch učení. Naším cílem je předejít jejich předčasnému odchodu ze systému vzdělávání a pomoci našim žákům úspěšně dokončit studium vybraného oboru.
Personální obsazení ŠPP
školní speciální pedagog
PhDr. Mgr. Radka PILLEROVÁ, tel. 352 466 199, 720 980 545, e-mail:
školní metodik prevence
Mgr. Tomáš MAŠEK, tel. 352 466 054, 739 322 389, e-mail:
schránka důvěry NNTB
výchovný poradce
Mgr. Pavel JANUS, tel. 352 466 163, 774 892 590, e-mail:
kariérový poradce
Pavel HOZA, tel. 352 466 052, 607 062 058, e-mail:
Mgr. Iva SINKULOVÁ, tel. 352 466 155, e-mail:
Na jaké oblasti se činnost ŠPP zaměřuje?
- na péči o žáky s neprospěchem (zjišťování příčin a následná opatření);
- na práci se skupinami žáků s určitým problémem (sociální neobratnost, chybějící studijní návyky…);
- poradenství v oblasti osobnostního rozvoje;
- intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků;
- přípravu podmínek vzdělávání pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami;
- zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání;
- práci se třídními kolektivy: diagnostika třídních kolektivů – sociometrická šetření ve třídách a následná práce se třídou;
- poradenství v oblasti stylů efektivního učení.
- na individuální poradenství pro žáky, kteří uvažují o změně oboru;
- individuální profesní poradenství;
- semináře pro absolventy (aktuální informace o možnostech dalšího vzdělání a profesního uplatnění);
- pomoc při výběru VŠ (nabídka využití Dotazníku volby povolání pro žáky 3. a 4. ročníků);
- konzultace a přednášky pracovníků Úřadu práce v Sokolově;
- zprostředkování seminářů externích lektorů pro žáky končících ročníků.
Prevence sociálně patologických jevů:
- na koordinaci a realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci rizikového chování žáků;
- vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování;
- poskytování poradenských služeb zákonným zástupcům u žáků s rizikem či projevy rizikového chování;
- monitorování stavu výskytu sociálně nežádoucích jevů na škole;
- odhalování a řešení případů ostrakismu a šikany.
Činnost školního speciálního pedagoga:
- na péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření, zejména pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory a vedení;
- práci s třídními kolektivy;
- individuální případovou práci se žáky v osobních problémech;
- prevenci školního neúspěchu žáků;
- zjišťování a řešení sociálního klimatu ve třídě;
- podíl na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu a jeho průběžném vyhodnocování;
- školní diagnostiku poruch učení a tvorbu plánů pedagogické podpory;
- spolupráci s PPP a SPC;
- individuální konzultaci pro rodiče a komunikaci s nimi.