Komu jsou služby ŠPP určené?
Žákům, kteří mají potíže se zvládáním učiva a osobní problémy, které jim brání v úspěšném studiu. Důležitou funkcí pracoviště je péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Rodičům.
- Pedagogickým pracovníkům školy.
Jaký je účel zřízení ŠPP?
Chceme pomoci všem žákům, kteří se potýkají s neprospěchem, nerozumí si se spolužáky, mají osobní problémy či potřebují individuální přístup z důvodu poruch učení. Naším cílem je předejít jejich předčasnému odchodu ze systému vzdělávání a pomoci našim žákům úspěšně dokončit studium vybraného oboru.
Personální obsazení ŠPP
výchovná a kariérová poradkyně PaedDr. Zuzana Onderová, kabinet 1718, tel. 352 466 199, 602 540 366, e-mail:
školní metodik prevence Mgr. Tomáš Mašek, kabinet 3223, tel. 352 466 054, 739 322 389, e-mail:
školní speciální pedagog PaedDr. Zuzana Onderová
Na jaké oblasti se činnost ŠPP zaměřuje?
- na péči o žáky s neprospěchem (zjišťování příčin a následná opatření);
- na práci se skupinami žáků s určitým problémem (sociální neobratnost, chybějící studijní návyky…);
- poradenství v oblasti osobnostního rozvoje;
- intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků;
- přípravu podmínek vzdělávání pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami;
- zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání;
- práci se třídními kolektivy: diagnostika třídních kolektivů – sociometrická šetření ve třídách a následná práce se třídou;
- poradenství v oblasti stylů efektivního učení.
- na individuální poradenství pro žáky, kteří uvažují o změně oboru;
- individuální profesní poradenství;
- semináře pro absolventy (aktuální informace o možnostech dalšího vzdělání a profesního uplatnění);
- pomoc při výběru VŠ (nabídka využití Dotazníku volby povolání pro žáky 3. a 4. ročníků);
- konzultace a přednášky pracovníků Úřadu práce v Sokolově;
- zprostředkování seminářů externích lektorů pro žáky končících ročníků.
Prevence sociálně patologických jevů:
- na koordinaci a realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci rizikového chování žáků;
- vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování;
- poskytování poradenských služeb zákonným zástupcům u žáků s rizikem či projevy rizikového chování;
- monitorování stavu výskytu sociálně nežádoucích jevů na škole;
- odhalování a řešení případů ostrakismu a šikany.
Činnost školního speciálního pedagoga:
- na péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření, zejména pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory a vedení;
- práci s třídními kolektivy;
- individuální případovou práci se žáky v osobních problémech;
- prevenci školního neúspěchu žáků;
- zjišťování a řešení sociálního klimatu ve třídě;
- podíl na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu a jeho průběžném vyhodnocování;
- školní diagnostiku poruch učení a tvorbu plánů pedagogické podpory;
- spolupráci s PPP a SPC;
- individuální konzultaci pro rodiče a komunikaci s nimi.